lördag 31 augusti 2013

Helg igen

För första gången sen jag började jobba kan jag hålla med de andra kollegorna om att veckan gick snabbt.

I måndags var det ettårskontroll (fast Moa har hunnit bli 13 månader - nackdelen med att födas mitt i semestertider) på BVC. Lilla hjärtat vägde prick 9kg och var 75cm lång. Vaccinationen gick finfint, men natten mellan tisdag och onsdag slog febern till och vi var vakna mellan 2:30 och 5. Det var första gången hon reagerade så starkt på en vaccination.

Det här MMSet fick jag under veckan. Moa hjälper pappa att städa.

I tisdags servade vi bilen ute på vischan. Mycket billigare än i stan, så värt böket att ta sig ut dit. Några anmärkningar på grejer som behöver fixas inom ett år, men inget som behövde åtgärdas nu. Tack för det!

I onsdags träffade jag sjukgymnasten för att få hjälp med min onda rygg. Har fruktansvärt ont i svanken och har haft så i ca 8 månader. Det är värst på morgonen, då är jag så stel att jag knappt tar mig upp ur sängen eller kan lyfta upp Moa ur hennes säng. Sjukgymnasten frågade diverse frågor, undersökte lite försiktigt min (tydligen) mycket stela rygg, ordinerade en sju dagar lång voltarenkur och bokade in ett nytt besök om en vecka. Jag är alldeles för öm för att kunna bli undersökt på riktigt. Nu är jag inne på fjärde dagen med voltaren och jag märker skillnad; ryggen är inte alls lika stel på morgonen. Så skönt! Ser fram emot nästa onsdags återbesök och samtal om träning och återuppbyggnad :)

Det finns få saker som är så roliga att leka med som mammas passerkort. En dag kommer hon att lägga det på ett väldigt bra ställe....

I torsdags hade vi sektionsdag med fokus kompetensmappning och motivation. På eftermiddagen spelade vi laserdome, badade på Fyrishov och lagade middag hemma hos chefen. En mycket trevlig dag och kväll, även om jag missade laserdome pga ryggen.

Killarna fixar potatissallad till sektionsmiddagen

Nu är det lördag och vad helgen har att erbjuda mer än städning och besök av Alice och Åsa återstår att se. 




1 kommentar:

  1. Så söt hon är lilla Moa och stackarn som reagerade så på vaccinet. Jag har också riktigt mycket problem med ryggen men det går i skov. När det är som värst kan inte jag heller plocka upp Selma ur tex sängen. Hoppas att du bli bättre snart. Kram Linnéa

    SvaraRadera