lördag 11 januari 2014

Thailand - dagstur på Phuket

Min helgvana trogen tar jag mig lite tid att visa några fler bilder från Thailand. Vi börjar med en balkongbild och sedan är resten från en utflykt då vi besökte ett gäng sevärdheter på Phuket.

 Mellanmål på balkongen; papaya och melon. Mums!

 Uppe på Kata view point

Vi såg en ap-show. Det gjorde mig rätt illa till mods att se stackars apan i koppel, men det var trots allt lite kul att se honom spela basket. Han var riktigt bra på att dunka :) 

 Sen skulle alla ta familjebild tillsammans med apan. Hade nog gärna sluppit, men det var liksom inte läge att backa ur. Moa satt först på Jonas högra knä, men när apan tog plats blev Moa livrädd och kastade sig över i min famn istället.

 "Baby elephant photo". Också något som kändes mer obligatoriskt än frivilligt...

 Big Buddha Phuket. Ett arbete som fortfarande pågår. Rätt mäktig gubbe att stå och titta upp på faktiskt.

 Moa-show nedanför Big Buddha medan vi väntar på övriga gänget ska komma tillbaka från klättringen ända upp. Vi hoppade över det och lät Moa springa runt nere på platt mark istället.

 Ett tempel. Namnet har jag glömt, men fint är det :)

Besök på Cashew nut farm. Såhär pillar man ut nöten ur sitt skal. Vilket hemskt jobb! Nu förstår jag varför just cashewnötter kostar en del...

Det var det. Nu ska jag ta tag i städningen medan Jonas och Moa är iväg och handlar. I eftermiddag får vi besök av Vide med familj. Lek, middag och förhoppningsvis sovande barn och sällskapsspel står på schemat. Punkt 1 och 2 kommer att gå fint. Nr 3 och 4 är lite mer osäkra...

Vi vaknade förresten upp till ett vintervitt Uppsala idag. Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar