lördag 2 augusti 2014

Edabadet, Skansen, grillkväll och barnvakt

Vi hade tre veckor på hemmaplan innan jobbet skulle dra igång igen. Gott om tid tyckte vi. Men nu har två av dessa tre veckor verkligen svischat förbi och dagarna har fyllts av dejter med vänner och knappt en lugn stund. Så kul! I tisdags badade vi med Ester och Harry + föräldrar, i onsdags hade vi den enda hemmadagen för oss själva för då pajade det och regnade det och jag hann med ett pass på gymmet. I torsdags var vi på Skansen med Vides familj och i fredags var samtliga ovannämnda här och åt middag. Vi använde våran fina innergård och både barnen och föräldrarna fick en trevlig kväll.

I går vid lunch gav vi oss på uppdraget att barnvakts Ester över natten så att hennes föräldrar fick gå på bröllop. Ester är en snart fyraårig tjej med mycket fart i, så vi var lite nervösa. Men allt gick så bra! Vi badade på Fyrishov på eftermiddagen och lekte hemma, åt middag och lördagsgodis (Moa fick russin för typ tredje gången i sitt liv och var överlycklig, Ester hade med sig en klubba). Sen lekte vi lite mer innan vi varvade ner med Pippi, välling och sagostund. Jag läste tre korta sagor till Ester som hon hade fått välja ut i förväg och sen sa hon "Jag är trött. Jag kommer att sova jättegott här". Sen släckte jag lampan, gick ut och Ester sov till 6:45 imorse. Allt gick verkligen så bra! Och det tyckte nog Ester också som inte alls ville hem när pappa kom vid 10 i förmiddags.

Tjejerna äter lördagsgodis och ser på Pippi. Som Ester gör...ja, så gör Moa också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar