tisdag 15 september 2015

Sjukstuga

Jonas leder med feber, hosta, tryck i bihålorna och rinnande näsa, jag ligger tvåa med huvudvärk, tryck i bihålorna, halsont och rinnande näsa. Som grädde på moset har jag inte sovit ordentligt på fem nätter då Arvid äter mer på natten än på dagen just nu och på senare tid lyckats kombinera det med täppt näsa och feber. Ja, ni förstår nog att jag knappast samlar skönhetssömn just nu. Barnen delar tredjeplatsen med snoriga näsor, hosta och som jag nämnde ovan hade Arvid även första febern natten mellan lördag och söndag.

Välkommen höst!

Vi har inte bara haft misär på sistone. Farmor har varit här över helgen och vädret har visat sig från sin bästa sida, så det har varit härliga dagar även om nätterna varit minst sagt skräp.
Moa och farmor målar med vattenfärg

Tavlorna har hittat hem ovanför soffan igen

I lördags provkörde vi bilar medan farmor och Moa hängde på Gränby C. Sen möttes vi upp för en fika innan vi handlade och åkte hem.

Sen kom febern så Arvid fick sova eftermiddagsluren i söndags på min arm i vår säng. Vi behövde den tuppluren båda två efter den natten...

Vi kör på med gröten. Arvid är mycket kladdigare i sitt sätt att äta än Moa och vill gärna känna på maten, så här fick han en sked gröt att leka med. Just denna är skrädmjölsgröt med päronpuré. Började med köpegröt, men den gick inte hem så då provade jag göra egen och lillgossen gillar den betydligt bättre. Har dock köpegröt hemma för akutsituationer då den andra tar en stund att göra. Kör man 50/50 med fruktpuré äter han den också ;)

Och från ingenstans har ungen lärt sig att sitta! Nåja, inte helt förstås, han tippar lite hit och dit lite hursomhelst, men ändå! Min lilla bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar