tisdag 1 januari 2019

Summering av 2018

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut? Köpte en helt ny bil


Genomdrev du någon stor förändring? Bytte jobb och slutade pendla

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja. Tror inte någon fick sitt första barn, men en 3-4 stycken fick sitt andra eller tredje

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas? 2 januari. Första dagen på mitt nya jobb!

Dog någon som stod dig nära? Ja, barnens gammelfarmor Sally

Vilka länder besökte du? Lettland, Mauritius och Spanien






Bästa köpet? Bilen.

Gjorde någonting dig riktigt glad? En jul i Överkalix. Det var längesedan sist. Skidsemestern i Kungsberget och besöket på Astrid Lindgrens värld. Att få åka slalom med mina barn i strålande sol och perfekta förhållanden och se dem älska varje minut - ren och skär lycka. Och på Astrid Lindgrens värld gick jag omkring i nåt lyckorus hela dagarna. Fantastisk plats,  vill så gärna dit nästa år igen.








Saknar du något under år 2018 som du vill ha år 2019?Lite mer tid och ork till hemmet och trädgården hade varit gött. Det behövs. Ett ommålat och ommöblerat gästrum i huset och hallonbuskar och fler pallkragar i trädgården hade jag gärna velat fixa, men det får bli 2019 istället 🤗

Vad önskar du att du gjort mer? Spenderat fler dagar i Överkalix, som alltid. Och yogat. Det gör under för kropp och knopp.

Vad önskar du att du gjort mindre? Ältat och funderat på vad andra förväntar sig av mig

Favoritserier från året som gått? Suits. Vår tid är nu.

Bästa boken du läst i år? Hjärnstark

Största musikaliska upptäckten? Spotify, haha! Laddade hem appen i höstas efter att ha varit utan i fem år och inser hur trevligt det kan vara med lite musik ibland.

Vad var din största framgång på jobbet 2018? Hur bra jag trivs och kom in i allt på mitt nya jobb.

Vad var din största framgång privat? Att hela familjen kan åka slalom tillsammans. Life goal! Och att vi äntligen renoverade sovrummet.

Vad spenderade du mest pengar på? På plats 1 kommer bilen och på solklar andraplats kommer Mauritiusresan 

Något du önskade dig och fick? En varm sommar och långfärdsskridskor i födelsedagspresent. Och att mina barn skulle älska utförsåkning.

Något du önskade dig och inte fick? Fler dagar i Överkalix. Bara mitt eget fel förmodligen. En fjällstuga. I princip också vårt eget fel. För att vi båda är för snåla 😂 

Vad gjorde du på din födelsedag 2017? Firade med familjen.

Vad fick dig att må bra? Våra fina familjeutflykter: Kungsberget, Astrid Lindgrens värld, tältning i Rullsand, Furuvik, turer i Fiby urskog och upp på ”berg” i Örsundsbro m.m. Ett jobb jag trivs med och vill gå till varje dag (ok, nästan iaf)


Vem saknade du? Mormor. Saknaden av henne har varit väldigt närvarande i år. Och så saknar jag umegänget, så längesedan vi setts nu.

De bästa nya människorna du träffade? Mina nya kollegor, både på Bjerking och på CBS




Högsta önskan just nu? Många fina skiddagar i vinter med min familj

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Färre resor utomlands och fler äventyr i svensk natur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar