måndag 18 maj 2020

En vecka till

Ja, den här veckan har varit nästan ”som vanlig”, fast med känslan att den är extra krånglig då vi alla ska iväg till jobb igen några dagar. Märkligt hur man vänjer sig ändå.

Vädret har varit helt oberäkneligt och växlat mellan minusgrader, strålande sol och värme, hagelskurar, snö, storm och regn. Inte så lätt att klä sig rätt på morgonen med andra ord!


I onsdags lämnade vi kontoret och åkte till Kungsängarna och tittade på alla miljoner kungsängsliljor som blommar just nu. Såååå fint! Tyvärr blåste det storm, men eftersom det snöade på morgonen var vi rätt nöjda ändå.


Enligt UNT är det alltså mer än en miljon blommor här i år. Coolt!


På torsdag kom den ena hagelskuren efter den andra


Igår cyklade barnen till High Chaparral och Jonas och jag turades om att hänga där med dem och springa i elljusspåret. 6km fick jag ihop innan det var dags att springa och byta av Jonas.

Fruktstund i linbanan. Ser ni de mörka molnen? Vi hann hem med minsta möjliga marginal innan första störtskuren för dagen kom. Sen var det av och på resten av dagen. Jag lyckades dock plantera sallad, sockerärtor och morötter mellan skurarna. Ett dåligt samvete som hängt över mig i en månad, men nu är det gjort. Om än lite senare än tänkt.


Vardagsrum eller växthus?


Började även denna dag med en promenad till förskolan. Det känns fortfarande lyxigt och jag försöker njuta varje gång. Men med sånt här väder nås ytterligare en nivå av tacksamhet. Vilken lyx att bo såhär och kunna ta en promenad istället för att åka bil till jobbet! Det är det positiva jag har lovat mig själv att komma ihåg när den här skiten är över. Men jag saknar mina kollegor sinnessjukt mycket!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar