torsdag 16 augusti 2012

Moa - Therese 4-0

Jag skrev så stort en statusuppdatering på Facebook om hur idylliskt vi har haft det idag när vi har myst i en park i finväder medan Moa sov sött i sin vagn och hur härligt det är med föräldraledighet....det som inte rymdes i statusuppdateringen var att Moa började dagen med att ge mig en praktspya över min vänstra axel (klädbyte nr.1), bajsa ner både henne och mig (bajs på både tröja och byxa för oss båda = klädbyte nr.2 för mig + bad och klädbyte för Moa), spy ner mig ytterligare en gång (borde varit klädbyte nr.3, men här har jag gett upp och går fortfarande omkring med senaste spyan på axeln. Ska ändå inte ut nåt mer idag) för att sen avsluta med att kissa ner hela skötbädden vid senaste blöjbytet. Jag hade lagt en ny blöja under henne, men hade den öppen för att lufta lite. Då lyckas hon att med foten vinkla in blöjan mot sig och placera kisset på utsidan av blöjan så att det rinner ner över skötbädden. Ett riktigt konststycke faktiskt. Så...ja, där nånstans erkände jag mig besegrad :)

Ha en skön kväll, det tänker jag ha...trots att jag luktar lite bebiskräk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar