fredag 31 augusti 2012

Tomt

Nu har mamma/mormor åkt norrut igen efter några mysiga dagar här hos oss. Vi har egentligen inte gjort så mycket, mer än umgåtts. Mormor har fått gosa med Moa precis så mycket som hon har velat och det var ju därför hon kom hit, så jag hoppas hon är nöjd med dagarna i Uppsala :) Nåt vi däremot hann med, lite sådär i förbifarten, var att skicka iväg lillasyster till Kanada. Efter nära två dygn fick vi rapport om att hon var på plats och att allt var bra. Skönt! Känns dock konstigt att hon är på andra sidan Atlanten, men vi hoppas såklart att hon ska trivas och att hon får en jätterolig termin där borta. I övrigt under dessa dagar har vi tagit barnvagnspromenader, shoppat digitalkamera till mormor och bakat mjukkaka. Inte så illa ändå kan jag tycka?

Hursomhelst har hon åkt nu och det är så tomt här hemma! Vi saknar henne redan! :( Men som tur är ses vi om ca en månad då vi äntligen ska åka norrut. Jag är halvrisig pga en förkylning (tack Jonas!) och det har ösregnat precis hela dagen...så Moa och jag har hängt här hemma. Vi har gymat i babygymet, tränat att leka på mage (ingen favorit, så därför blir det tyvärr inte så ofta som man kanske borde) och, såklart, promenerat runt här i lägenheten och tittat på lampor och tak. Lilla tösen måste ha gymat stenhårt, för efter mat strax före kl.13 somnade hon vid 13:30-tiden och hon sover än! Eftersom jag inte riktigt är på topp har även jag passat på att sova en timme. Mycket skönt! Nu närmar det sig matdags igen för min lilla skatt, så vi får väl se om hon vaknar eller om hon tänker skjuta på maten en stund. När hon väl vaknar kommer hon iallafall att vara vrålhungrig och därmed alldeles säkert på ett strålande humör ;)

Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar