söndag 26 maj 2013

Febrig första morsdag

Idag har vi alltså firat min första morsdag och jag måste säga, för att vara hängig med 39gradersfeber har Moa styrt upp dagen alldeles förträffligt! När hon väckte sin mamma kl05:20 på hennes sovmorgon och deklarerade att hon hade feber så hade hon även sett till att pappan kom in med en blomma på sängen som kompensation (alldeles för tidigt för frukost, så enbart blomma var perfekt!) Sen har hon myst i min famn, sovit mellan oss i soffan, "hjälpt" mig att vika tvätt och lekt snällt i köket medan hon såg till att pappan fixade morsdagsmiddagen innan hon slocknade i sin säng 19:30. Inte illa för att vara 10 månader och uppleva en morsdag för första gången...tänk vilken bra morsdag jag kommer att få när hon är tio år!

Febern kom från ingenstans. Vi har haft Övikskompisar på besök och Moa har varit precis lika glad som vanligt, så det var med stor förvåning vi lyfte upp en liten kamin ur spjälsängen imorse. I fredags åt vi middag och pratade till sena natten, igår var vi ute i finvädret hela dagen och grillade på balkongen på kvällen (man får, det står i nåt papper vi har) och i förmiddags, när det var sovdags för Moas 10 veckor äldre kompis, åkte besöket hemåt igen. Vi har alltså haft gott om tid att umgås med vänner och ändå hunnit mysa med vår lilla sjukling i lugn och ro. Bortsett från febern har det varit en toppenhelg! Och nu hoppas vi på en feberfri morgondag, för då kommer mormor hit! Och kanske en barndomsvän också, om inte febern skrämt bort henne...

1 kommentar:

  1. Jaaa ska bli jätteskönt och tack för påminnelsen, pass är på G! Hoppas på att slippa utslag gör jag också. Vad fin morsdagshelg ni haft! Kram

    SvaraRadera