tisdag 29 maj 2018

Gropen extreme

I lördags sprang jag ett hinderbanelopp här i Uppsala som heter Gropen Extreme. Så kul! Vi sprang i lag från jobbet och banan var 6,5km antingen uppför eller nerför en slalombacke och däremellan tog vi oss över ca 40 hinder. Det var såklart sjukt jobbigt, men eftersom vi sprang i lag blev det ju korta vilopauser när alla skulle ta sig över hindren osv.


Hindren kunde vara tex olika väggar, armgång på stege, armgång i ringar, bära däck uppför en lång backe (värsta hindret alla kategorier - så jobbigt!), krypa i diken, bada i containrar, springa/gå i gyttja upp till låren och balansgång. Näst sista hindret var att åka med sitt däck på såpade presenningar. Kul idé! Jag fegade för mycket när jag tog fart, så åkte rätt sakta, men då kom Janne ikapp mig (som inte fegade i starten!) och drog med mig ner i en himla fart! Så vi avslutade med en krasch innan hela laget tog sig över den sista väggen och sprang i mål.









I söndags hade jag ont precis överallt. Idag är det nästan helt borta. Bara en ordentlig lårkaka kvar. Barnen är förundrade över det stora blåmärket och undrar om det aldrig ska försvinna :)

Mors dag i söndags gick i lugnets tecken. Vi köpte blommor på Blomsterlandet som jag sen planterade i krukor medan barnen lekte i sin nya pool som vi också köpte samma dag. Moa hade kompisar över under större delen av eftermiddagen och till middag blev det wok på grillen. 





När morfar landade i Uppsala 6 maj hade vi haft fint väder i några dagar och inte regn på ett tag. Den dagen han kom var det 25 grader varmt och det höll i sig hela veckan. Det har inte regnat sedan han åkte heller och den kallaste dagen bjöd på 18 grader. Alla andra dagar har legat runt 22-25. Idag väntas det 28-30 grader och närmsta 10 dagarna ska kallaste dagen vara 23 grader med topp på 29-30 lördag och söndag. Hur sjukt är inte detta? Är det sommaren vi betar av nu? Det är ju ingen som vågar hoppas på att vi får fint även i juli då alla är lediga...

I lördags flyttade en igelkott in under altanen också. Oklart om den bor kvar eller om den bara stannade över dagen. För mig får den gärna bo kvar, i utbyte mot att den äter upp några sniglar varje kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar