tisdag 4 december 2012

Eländig måndag

Vilken dag vi hade igår...Moa vägrade sova någon annanstans än i min famn och där körde hon powernapsmetoden hela dagen lång. Sov aldrig längre stunder än typ en kvart. Detta ledde ju såklart till en väldigt övertrött bebis och en mamma med väldigt instabilt humör. Jag höll på att bli galen! Jag hade som mål att hänga upp julgardinen i köket under dagen...det tog...6 timmar från det att jag plockade fram den ur garderoben till att den hängde på sin plats. Det visar lite på hur mycket jag fick gjort igår...

Som tur var kom Jonas hem rätt tidigt igår, så vi åt en tidig middag och sen cyklade jag till Gränby C för lite egen tid. Kallt som fasen var det (-15C + motvind), men såååå skönt att komma hemifrån och bara vara själv en stund. Hittade dessutom några av de julklappar jag åkte dit för att köpa, så jag fick faktiskt nåt vettigt gjort också. Var borta 1,5h och allt hade gått bra här hemma. Moa hade varit lite gnällig, men det hade hon ju varit hela dagen också så det var jag inte ett dugg förvånad över ;) Efter 1,5h var Jonas dock helt slut och behövde akut avlösning för få sitta i soffan och vila och se TV en stund....jag svor tyst för mig själv och insåg att jag måste lämna dem ensamma oftare :)

4 kommentarer:

  1. Ojoj jag förstår din frustration...såna där dagar behöver man verkligen få sin egen tid på kvällen. Hoppas hon haft en bättre dag idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mitt tålamod är inte byggt för såna här dagar. Jösses. Och man kan ju inte bli arg heller. Inte på en fyramånadersbebis, det känns inte riktigt rättvist ;) Idag har det gått bättre. Hon har inte sovit mycket när vi har varit hemma, men eftersom det inte var lika svinkallt idag tog vi en promenad med vagnen och där sov hon gott i en dryg timme :)

      Radera
  2. Åh men jaaaa...klart han ska få erfara dina timmar med Moa han också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! ;)

      När Moa hade sin mammighetsperiod slutade jag ju försöka ta mig iväg själv (det var liksom inte roligt för nån av oss) och sen har jag aldrig börjat igen. Men jag ska bli bättre på det nu. Mest för min, men även för deras skull :)

      Radera