onsdag 5 december 2012

SNÖKAOS!

Ja, man kan väl inte skriva ett inlägg idag utan att nämna vädret....för fy fasen vad det har snöat idag! Det sägs att vi har fått en halvmeter under det senaste dygnet, och när man ser på bilar som stått ett tag verkar det mycket rimligt. Det har dessutom blåst riktigt ordentligt så all drivsnö har ju ställt till allting ytterligare lite grann.

Vi hade tid på BVC idag. Det ligger kanske 600m härifrån och det brukar inte ta många minuter att gå dit...men i morse....herregud! Bitvis släpade jag vagnen bakom mig genom 2dm packad drivsnö och var totalt slut när jag kom fram. Det tog oss nästan en kvart att gå den lilla biten och jag kände hur svetten rann på ryggen när vi kom in i väntrummet. Vilken tur att jag hann duscha i morse :/

BVC-kontrollen gick däremot finfint. Moa log och pratade med sköterskan och vi vägde och mätte utan problem. Tösen mäter nu ståtliga 63cm och väger 6700g. Hon har alltså växt 3cm på 6 veckor...det är rätt imponerande faktiskt! Det var även väldigt skönt att höra att sköterskan (precis som jag) trodde att vi var mitt i en utvecklingsfas och att det är det som orsakar svårigheterna att komma till ro och sömnproblemen och att det borde gå över snart. Att Moa dessutom har växt så mycket på så kort tid kan också ligga bakom lite av oroligheten. Lilla stumpan...inte lätt att vara liten!


Resten av dagen har vi spenderat inomhus. Tanken från början var en mamma-bebisträff i Vänge, men det fanns inte en chans att jag skulle ge mig ut på vägarna i dagens kaos och jag var inte ensam om att känna så. Så den träffen sköts upp till nästa vecka. Istället har jag och Moa lekt här hemma på golvet och hon har vänt sig från rygg till mage alldeles själv! Det var så kul att se när hon kom runt första gången. Hon blev så glad! Paff! Och glad :)

Nu har jag äntligen fått henne att sova, så nu ska jag koka en kopp te och se TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar