torsdag 8 augusti 2013

Jag överlevde

Första jobbdagen är avklarad och jag måste säga att det gick riktigt bra. De flesta är fortfarande på semester så det var väldigt lugnt i korridorerna. Chefen kom till kontoret och hälsade mig välkommen tillbaka och sen ägnades dagen åt att montera dockningsstationen, få igång datorn, packa upp mina pärmar och böcker ur flyttkartongen och rensa bland mina 573 nya mail. Tur att jag tömde inboxen i vintras, annars hade jag nog passerat 1000-strecket till idag!

När jag kom hem möttes jag av en glad familj och Jonas hade middagen på tillagning i ugnen. Sånt värmer i en hårt arbetande mammas hjärta ;)

Igår tog vi premiärturen med Moas ettårspresent: cykelstolen. Moa satt alldeles stilla hela turen, skrattade och pekade på bilar, blommor och annat som vi åkte förbi. Barn måste ha cykelhjälm och föräldrar ska bannemig ha det också, hur fånigt det än känns. Säg hej till familjen svamp!

Den bästa bilden vi fick till innan Moa blev tokarg. Man ser ju här att hon verkligen undrar varför vi trycker i hallen när vi har lovat henne en cykeltur.

På plats i stolen blev hon glad igen!

Och sen satt hon som sagt som ett ljus och bara tittade på allt vi åkte förbi





3 kommentarer:

  1. Men åh lilla sötnos vad Moa har blivit stor! Har hon börjat gå än? Selma har gått några steg själv men vill inte mycket mer än så:)Vi funderar också på att köpa en cykelstol till Selma. Nu ska jag läsa vidare här:) stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill läsa om vad vi har för oss :) Vi kan verkligen rekommendera cykelstolen! Moa tycker jättemycket om att åka i den och det är en sån frihet att kunna cykla igen istället för att behöva gå överallt (om man inte vill ta bil alltså).

      Vore verkligen kul att ses nån gång. Kanske kan få till nåt nån helg framöver? Hoppas det går bra att jobba för dig. Det är verkligen en omställning jämfört med mammaledigheten så det tar nog ett tag innan man är uppe i full hjärnkapacitet ;)

      Kram! (Har även svarat på din andra kommentar ang att Moa går :) )

      Radera
  2. ÅHHH! Vad söt cykeltjej! =) Saknar er! Kram

    SvaraRadera