lördag 3 augusti 2013

Älskade Mys-Moa

Moa är så otroligt kramig just nu. Hon kommer och slår armarna om min hals, pussar mig över hela ansiktet eller på benen om tex jag står och diskar. Hon lutar sin panna mot mitt ansikte för att få en puss eller kinden för att ge/få en kram. Hon är med andra ord en riktig mys-Moa för tillfället och det är så härligt!

Jag går omkring här ikväll och bubblar av kärlek till min älskade lilla tjej. Tror att det är all kvalitetstid vi får nu, bara hon och jag, som gör att jag inte kan bli annat än förälskad i henne på nytt. Nu, när vi spenderar all tid tillsammans vi två, märker jag att vår kvalitetstid har minskat en del under semestrandet. Dels är ju pappa ledig också och sen har vi ju bott bland massa andra människor i tre veckor. Människor som fullkomligt törstar efter Moa-tid, så då blir det ju naturligt att jag drar mig undan lite och jag har nog inte tänkt på det förrän nu. Moa har däremot nog märkt detta, eftersom hon har varit rätt mammig under dessa veckor, men samtidigt har hon ju haft det hur roligt som helst med alla andra. Det är bara när hon plötsligt har märkt att jag har varit borta en stund som krokodiltårarna kommer och armarna pekar mot mig. Det här är absolut ingen klagan på något vis, utan bara en reflektion över varför jag plötsligt översköljs av ännu mer kärlek till mitt barn :)

Moa. Det är som att något hände när hon fyllde ett. Hon blev så stor! Hon berättar på sitt egna vis vad hon vill, hon lär sig saker i en rasande takt och förstår så himla mycket. En stark vilja och en rejäl dos envishet har hon också. Hon har massvis av humor, älskar att busa och skämta och sen mitt i allt tar hon med mig in i sitt rum och pekar på en bok. Då har det blivit dags för en lugn sagostund och när sagan är slut är det full fart igen. Sen är hon även duktig på att leka själv. Hon plockar med sina leksaker eller plockar fram sin sångbok och dansar sen till musiken hon knappar fram.

Snutte-kaninen är livsviktig och det gäller även nappen. Om inte vi gömde dem är jag rädd att hon skulle gå med nappen i munnen och kaninen i handen hela dagen lång. Och så kan vi inte ha det. Då skulle vi ju inte få höra allt babbel som bubblar ur den där lilla munnen i tid och otid.



Sådärja, det var ett riktigt skrytinlägg blandat med en kärleksförklaring. Så kan det bli ibland :)

 Juli 2012

Oktober 2012

Januari 2013

 April 2013

Juli 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar