onsdag 9 december 2015

Snart jul!

Sen sist har vi firat både 1a och 2a advent. Första advent var morfar här, vi lekte, fikade, åt god mat, köpte lite julklappar och såg på hejdundrande fyrverkerier vid slottet. Andra advent firade vi med mormor, hennes två systrar och hennes ena bror. Jättekul att de ville komma hit och fika och se vårt hus! Förutom det har vi under hennes vistelse även hunnit baka, städa (TACK! <3), leka, köpa julklappar och ha barnvakt så jag kunde åka iväg på avdelningsmöte och julbord i Kista trots att Jonas jobbade (återigen: TACK!). Min första barnfria utflykt sedan Arvid föddes. Eller ja, handlat har jag gjort, men aldrig varit borta såhär länge. Välbehövligt och jättekul att träffa alla.

Idag åkte mormor hem och missade med två timmars marginal Moas julavslutning på förskolan. Typiskt! Hon missade en liten sånguppvisning och fika. Barnen sjöng jättefint! Alla utom Moa. Hon sjöng inte alls. Varför? För att hon inte ville det när alla tittade på henne. Ingen blivande artist det där inte! ;)

Vi hade snö i tre dagar!


Moa kan smöra smörgås själv
 
Att ta selfie med Moa går finfint

Men så fort man blandar in Arvid blir det lite mer okontrollerat


Arvid kör numera runt i hela huset med gåstolen. När han blir less och jag behöver köpa mig lite tid så öppnar jag skafferiet och så får han gå banans där inne. Han älskar det!

Mormormys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar