söndag 14 maj 2017

En vecka med vab

Hämtade hem en febrig Arvid från förskolan i måndags och sen blev det vab resten av veckan eftersom även Moa blev sjuk två dagar senare...barnen är dock friska nu även om en eländig hosta fortfarande hänger kvar och sen har även jag blivit ordentligt förkyld.


Sandlera...vilken grej!

Mitt i eländet fick vi en superhärlig sommardag igår. Vädermässigt alltså. I övrigt var det väl allt annat än harmoniskt emellanåt. Barnen småbråkade av och till under hela dagen pga låg energi efter sjukdom och jag med noll tålamod pga min egen förkylning skulle försöka få dem att samexistera utan att bli tokig (gick sådär) medan Jonas bar hink efter hink med grus till platsen för utbyggnaden av altanen som nu har kommit igång ordentligt. Ni ser kaoset framför er va?

Idag ska jag samla kraft för att åka och köpa nya skor med Moa medan Arvid sover och Jonas ska bygga altan och så håller vi tummarna för att alla är tillräckligt friska för vardagskarusellen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar