torsdag 28 september 2017

Hemavan

Mina inlägg brukar oftast handla om barnen på ett eller annat sätt, men här kommer ett helt barnfritt inlägg :)

I fredags mötte jag upp Åsa och sen satte vi oss på ett pluttigt litet plan och flög upp till Hemavan där Carro och Frida mötte oss på flygplatsen. Sen åkte vi till Fridas stuga och inledde en helt underbar tjejhelg.

På lördagen vandrade vi 16km längs Drottningleden (Laisaliden-Hemavan t.o.r) på 7h, så i skönt tempo med lugna fikapauser och två omvägar ner till ett vattenfall och upp på en topp. Så ljuvligt! Jag älskar fjällvandring och tjejhelger, så kombinationen var verkligen helt perfekt!























På söndagen gick vi en tur ovanför stugan och hittade både kantareller och ett vattenfall/fors innan vi gick hem, åt lunch, städade och åkte mot flygplatsen.








 
Jag brukar alltid vara lyrisk och full av energi efter att ha fått umgås med mina fina vänner på en mysig tjejhelg, men känslorna efter det här...det slår nog alla rekord 😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar