lördag 30 september 2017

Inställda planer

Jag hämtade en trött och gnällig pojke på förskolan igår och när gnället inte gav med sig hämtade jag termometern och mycket riktigt: 38,3C

Idag är vi bjudna på middag hem till Jonas och Therese, men pga febern stannar jag och Arvid hemma och så åker Jonas och Moa själva. Trist att missa bebisgos, men vad ska man göra?

I övrigt har vi fint väder och massa sysslor att ta tag i ute, men allt går liksom på halvfart iom febern. Jonas och Moa är ute nu och jag ägnar mig åt tvätt och just nu sitter jag i fotänden på Arvids säng medan han försöker somna. Jag känner mig också halvrisig med tungt huvud och lite täppt näsa, så en helt ok syssla för mig idag.

Tidigare i morse kokade jag blåbärssylt och lingonsylt. 


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar