onsdag 11 oktober 2017

Innebandy

I lördags var Moa på sitt livs första innebandyträning. Innebandy är stort i Vänge och Hagunda IF som har ett herrlag i allsvenskan och ett damlag i topp i div 1, så det anordnas innebandylek från 5 år och sen träningar från 7 år och uppåt. Moa gillade det väldigt mycket, så det var kul. Lite lättare att relatera till för oss föräldrar än gymnastiken, men för det inte viktigare såklart!

Idag fyller pappan i huset 36 år. Lika gammal som Alfons pappa...hehe. Tofflor och pipa och några fjun på huvudet...nja. Inte riktigt än iallafall!

I övrigt går jag på en elimineringsdiet just nu. Går sedan en tid tillbaka hos en dietist för att försöka få ordning på min IBS-mage och nu eliminerar jag alla livsmedel som kan vara retande för en med IBS under två veckor. Det innebär glutenfritt, laktosfritt och bland annat ingen lök, vitlök, bönor, frukt (utom banan och apelsin), svart och grönt te, buljong, nötter och sötningsmedel. En liten utmaning, men de första fyra dagarna har gått bra.


I fredags var jag och barnen lediga och då kom Nisse på besök! Vi byggde torn, fikade och

Lekte i lekpark. Arvid tog med fisken som fick åka rutschkana med honom. Så sött! 

 När Nisse åkte gick Moa över till Tuva och jag och Arvid byggde mera torn med Marshall och Chase på toppen. Som denna kille älskar sina Paw Patrol-valpar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar