söndag 22 oktober 2017

Sötpotatis

Nu har jag tagit mig igenom de två veckorna av elimineringsfas i min FODMAP-utredning och det har gått jättebra. Råkade ta äppelmos på bananpannkakorna förra helgen och fick svinont i magen 6 timmar senare och igår kväll kan jag ha överdoserat mängden popcorn...men i övrigt har det gått fint! Angående popcornen så var det alternativet bättre än att göra som jag egentligen ville: gå lös på lösgodiset i skålen bredvid...

Hursomhelst: idag börjar återinförandet och jag får börja med nåt så storslaget som...sötpotatis! Haha! Vilken fest...men nu ska jag äta 70g sötpotatis om dagen i 3 dagar och se hur jag mår och sen byta till 50g broccoli och göra likadant med det. Ska träffa dietisten på onsdag också.

Förutom min kostutredning så lever vi vårt vanliga liv. Jonas har varit förkyld nästan hela veckan och från i torsdags har vi morfar här. I fredags var jag och morfar på innebandymatch - Hagundas herrar spelade tidig seriefinal i allsvenskan norra och vann en spännande match med 8-6 mot Strängnäs. Jättekul att se en match! Den här spelades kl.19 på kvällen, så för sent för våra barn, men nästa match som går på dagen på helgen ska vi försöka gå på hela familjen.

Igår var det innebandy för Moa och jag, morfar och Arvid storhandlade under tiden. På eftermiddagen var vi alla ute och jag och Moa avslutade med ett bad i utespat. Idag väntar 3-årskalas hos Noa och sen måste jag baka till Hagunda IFs årsmöte på tisdag.

Det var en update från oss!


Moa i rosa tröja och svarta tights.


Fredagsmys med morbror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar