fredag 7 oktober 2016

Nya tider

Från och med i måndags delar vi nu på föräldraledigheten. 50% var = jämt och bra. Denna veckan jobbade jag två dagar (måndag och tisdag) och nästa jobbar jag tre. Måndag-onsdag. Kändes väldigt märkligt att bara släppa allt och gå i tisdags, men det är alltså helt ok och bara att vänja sig vid.

I onsdags var jag i ledighetschock och fick inget gjort medan Arvid sov. Jag hade såna planer, men nej. Jag hängde tvätt, tvättade mer, vek tvätt, drack te och surfade på gardiner och lampor = mitt höstprojekt. 4 av 6 rum saknar idag fönsterlampor och 5 av 6 saknar gardiner.   

För övrigt helt fantastiskt att få två timmar för mig själv i soffan en vardag. Så det var lätt värt ineffektiviteten ;) Sen bjöd vi över Vide m fam på middagsknytis då vi vill ge Cecilia avlastning nu när Henrik jobbar i Danmark i 6 veckor. Inte avundsjuk på det arrangemanget iallafall!

Igår lämnade vi Moa på förskolan innan vi gick till en lekpark och sen öppna förskolan. Superhärligt väder! Och Arvid älskade öppnis även denna gång. Lekte med alla saker och var nyfiken på de andra barnen.
I lekparken

Fruktstund blev smörgåsstund pga bristfällig handling dagen innan.

Idag var Moa hemma med oss, så vi gick ut efter frukost och började med en lekparksutflykt och slutade med ekollonjakt i skogen. Tyvärr var det dåligt med ekollon och stora ekar, men små ekar och många lönnar och andra buskar och träd med färggranna löv fanns det, så vi plockade fina löv istället. Jag vet vart det finns en stor ek, så vi får gå dit och samla ekollon en annan dag istället. Skogsturen var förövrigt en höjdare. Båda barnen hade jättekul! 

Ekollonjakt blev jakt på fina löv istället.

Titta Arvid, vilka fina löv!

Efter mellis pysslade Moa med löven medan Arvid lekte med kritor.
Pysselresultatet

Tre väldigt bra föräldraledighetsdagar har passerat och nu väntar den första helt oplanerade helgen på väldigt, väldigt, väldigt länge. Så efterlängtat!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att vara ledig igen, eller?
    Tar gärna emot en rescension när ni provat ett tag. Kanske kan det bli något liknande här till våren:)
    Väldigt söt pumpa förresten:)
    Kram Maria

    SvaraRadera