fredag 25 maj 2012

Gravid i värmebölja

Ja...alltså...nu har vi haft sommar ett par dagar och jag börjar inse att graviditeten nog har gjort mig varmare trots allt. Vädret är underbart och att vara ute och göra grejer är inga problem...men att sitta still i solen...nej, det går inte helt enkelt. Skuggan, here I come!

I helgen har vi blivande farmor och farfar på besök. Bra timing med tanke på vädret, får man ju säga. Ikväll blir det middag på balkongen...grillat på menyn. Längtar. Är hungrig! :-) Sen har vi inga större planer för helgen mer än restaurangmiddag imorgon och att njuta av vädret. Blir nog en bra helg.

I tisdags träffade vi barnmorskan och jag klagade över trötthet. Hb låg på 117, så egentligen inte lågt, men med tanke på mitt startvärde kan jag ändå känna av droppet...så det slutade med ordination av järntabletter var tredje dag. Ska bli...intressant. Magen mätte 27cm och den följer sin egen kurva, en bit under normalkurvan, och är helt perfekt. Barnmorskans fina ord. Inte mina! ;-)

Bilderna visar aktuell skuggtemperatur (29C) och kulan i v.32

Trevlig helg!



1 kommentar:

  1. Fina goa magen med gulliga naveln :) Stor kram på den o dig!

    SvaraRadera