onsdag 9 maj 2012

Tisdagslyx

Ja, igår var verkligen en tisdag utöver det vanliga. Som om det inte vore lyx nog att få sluta vid lunch så fick jag även umgås med mamma hela dagen! Det är inget man är van vid när man bor 100 mil ifrån varandra, så såna här gyllene tillfällen uppskattas verkligen. Även om det var kort så kändes det otroligt lyxigt. Vi gick en sväng på Gränby C och Plutten fick en Bamse-pyjamas medan jag och mamma fick strumpbyxor/leggings. Storshopping, minsann! ;) Sen myste vi i solskenet på balkongen ända till kvällen. Då blev det en riktig familjemiddag eftersom även Nisse kom hit och åt och vi dessutom fick kort besök av min moster. Jättetrevligt och kändes inte ett dugg som en tråkig tisdag. Snarare fredag! Den helgkänslan suddades dock brutalt ut imorse när väckaren ringde...och det känns fortfarande inte det minsta rättvist att det bara är onsdag idag. Har haft torsdag hela dagen och blir så less varje gång jag kommer på att det inte alls är fredag imorgon. Nåja, jag ska nog överleva.

Vägde mig på gymet idag. Har gått upp ett halvt kilo på de senaste 2,5 veckorna ...trodde det skulle vara mer faktiskt, men jag klagar inte...är inte direkt ute efter nån viktuppgång i raketfart och med tanke på hur bebisen härjar i magen i tid och otid så verkar den må som den ska och det är ju det viktigaste. Och kilona kommer nog så småningom vare sig jag vill eller inte.

Imorgon går vi in i graviditetsvecka 30. Jösses! Vad hände? Känns som att det var nyss vi passerade 20-veckorsstrecket ju. Men det var inte nyss. Det var tio veckor sedan! Sjukt. Sjukt, men bra. Jag längtar efter bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar