tisdag 5 juni 2012

Långhelg!

Då var det färdigjobbat för den här veckan. Tvådagarsveckor är fantastiska :) Imorgon drar vi till Överkalix för umgås med nära och kära i 5 dagar!

Imorse var det dags för föräldrautbildning och dejt med barnmorskan. Magen hade växt nästan 2cm på två veckor och hjärtljuden låg strax över 140. Mitt järnvärde hade stigit igen, från 117 till 128, så en Niferex var tredje dag verkar tillräckligt. Skönt. När barnmorskan klämde på magen sa hon "åh, du har en sån här härlig mage där man riktigt kan känna bebisens kroppsdelar!" Jag vet inte det, jag. En fot har jag nog lyckats identifiera nån gång..men oftast känner jag bara nåt hårt som spjärnar inifrån och som sen drar sig tillbaka när man trycker emot. Häftigt är det, oavsett vilken kroppsdel det är! Hon sa även att bebis är näst intill fixerad. Lite ruckbar fortfarande, men den ligger långt ner i bäckenet med huvudet. Idag säger min app att det är 50 dagar kvar till BF...50!? Återigen: mycket, men ändå så lite.

På tal om jobb....nu är det alltså färdigjobbat för den här veckan. Sen är det 4 veckor kvar till semester och direkt påföljande föräldraledighet....helt sjukt! 4 veckor jobb och sen ledigt i typ 14 månader....går inte att fatta för fem öre. Jag ser fler och fler saker som jag skulle vilja avsluta innan jag går på ledighet, så lite stress kan jag känna ibland. Men i det stora hela är jag ännu helt övertygad om att jag kommer att fixa det galant. Vi får väl se om den övertygelsen finns kvar om några veckor...

Nu ska vi ta en kvällspromenad förbi ICA och köpa lite godis. Vi behöver muta oss själva för att orka ta tag i packandet...eller nåt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar