onsdag 13 juni 2012

Lugn i magen, lugn utanför magen?

På jobbet är det några som hävdar att det där stämmer skitbra. Att om ungen är lugn i magen så är den lugn när den kommit ut också. OM det stämmer, vilket mamma säger att det inte gör och vilket jag hoppas att det inte gör...då undrar jag verkligen vad det är för en busunge som ska komma ut ur min mage om en sisådär 6 veckor...för den bökar, sparkar, knölar och hickar JÄMT. Jämt, jämt, jämt, jämt! Jag har vant mig vid den ständiga "kontakten", så jag antar att jag kommer att bli lite orolig när det lugnar ner sig om ett par veckor...men det är inte alltid skönt när den håller på heller. Ibland får jag en känga i revbenet eller så känns det som att en häl när som helst kommer genom skinnet, men värst är nog när det känns den tänker komma med rygg och rumpa först ut genom naveln. Denna älskade lilla unge kan verkligen få mig att tappa fattningen helt genom ett av dessa tricks!

Igår filmade jag bökandet med mobilen och skulle sen gladeligen lägga upp filmen här...men icke! Har inte försökt via datorn, men det gick inte via mobilappen iallafall. Blev så besviken :(

Ikväll är Jonas på AW med jobbet och jag slöar hemma i soffan. Tog en promenad upp till ICA efter jobbet, fixade en kycklingsallad till middag och sen var min energi slut. Solen skiner ute och det är en underbar sommarkväll och jag hade verkligen velat ta en kvällspromenad...men jag orkar inte gå ut! På balkongen är det 36 grader, så eftersom man inte kan sitta där vore ju en promenad en perfekt sysselsättning. Men. Som sagt. Jag orkar inte! Ligger här och ser Danmark kämpa mot Portugal istället samtidigt som jag kämpar mot ögonlocken som bara vill falla ihop. Har varit galet trött hela veckan men hoppas att det ska ge med sig med lite järntillskott. Tills dess är det powernaps efter jobbet eller tidiga kvällar som gäller. Ikväll blir det alltså alternativ nummer 2.

Pga filmhaveriet tidigare blir det tyvärr ett inlägg utan bild, men jag ska försöka ta igen det med en magbild imorgon....då går vi nämligen in i vecka 35!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar