tisdag 19 juni 2012

Siffror, data, statistik

Eller vad ni nu vill kalla det...dejt hos barnmorskan har vi iallafall haft och därifrån går man ju alltid med några nya siffror att skriva ner nånstans. Nånstans är här:

SF: 30,5cm (magen har alltså växt 1,5cm på två veckor)
Blodtryck: 105/75 (ungefär samma som alltid)
Hjärtslag: ~140 slag/min
Vikt: +1,3kg sen sist, vilket jag tror var i v.31. Totalt 7-8kg plus hittills.
Barnmorskan skrev även in "fixerad" som status och sa att huvudet ligger riktigt långt ner. Undra när den lilla parveln tänker titta ut? 5v kvar till beräknat datum nu.

Det där med vikten...dom frågar aldrig och jag får aldrig väga mig på deras uppmaning, utan det är nåt jag själv måste göra om jag är intresserad. Det är jag nog inte, för jag har vägt mig 4 gånger under hela graviditeten och före det hände det nog inte under senaste året. Så, att hålla koll på hur mycket jag har gått upp blir lite klurigt eftersom jag inte vet vad jag vägde innan jag blev gravid. Nåväl..jag antar att jag kunde haft större problem att fokusera på ;)

Är hemma en snabbis och äter lasagnerester. Snart ska jag försöka cykla in till stan och möta upp ett gäng för en avskedsöl för en kollega som efter 5 månader på Uppsala-siten nu återvänder hem till Österrike igen. Solen skiner och vi har 20C i skuggan så det kan nog bli en trevlig kväll på Katalins uteservering. För att förtydliga det där med att försöka cykla: Imorse upptäckte jag den trevliga känslan av knivar som skär in i ljumskarna/sidorna när jag cyklar. Inte så skönt. Nej. Hoppas det är övergående!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar