torsdag 12 juli 2012

När spårade vi ur?

Oj, det har hänt så mycket på några dagar. Sen sist har mamma och syster varit här och hälsat på. Vi har gått en på stan, ätit god mat, sett film, klappat på magen, umgåtts och bara myst. Erika åkte tillbaka till Borlänge igår och mamma åkte hem till Överkalix i morse.

Så...vad har jag och Jonas gjort då, sen vi blev bara vi två igen? Jo, vi har städat! Vi började kl.11 och blev alldeles nyss färdiga.Vi har skrubbat kakel, tvättställ och toastol, torkat skåpluckor, kakel, spishäll, ugn och mikro, möblerat om, skurat trall, dammtorkat, piskat matta, dammsugit och skurat golven. Igår putsade mamma fönstren och speglarna i hallen. Jag undrar lite när vi spårade ur så totalt, för jag tror faktiskt inte att allt det där var nödvändigt för att fota lägenheten...men men...så dags att tänka på det nu ;) Men det är alltså vad vi har på agendan härnäst. Imorgon kommer en fotograf från mäklarfirman och fotar lägenheten och vi vill ju såklart visa upp den från sin allra bästa sida....så därför har vi verkligen gått all in på det här. Bävar lite för hur vi kommer att hantera en visning...finns risk att vi städar ihjäl oss. Imorgon, när även sovrummet är piffat till max ska jag gå runt och fota allting med egen kamera...har ni tur så kommer bilderna upp här sen :)

I Överkalix har marknadshelgen inletts..det känns väldigt konstigt att inte vara där, men samtidigt känns det även helt rätt. Jag vill vara här nu. Hemma i lugn och ro och vänta på bebis. 13 dagar kvar till BF.  Det närmar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar