fredag 8 mars 2013

Ensam i soffan

Moa sover och Jonas är på bio, så jag blev ensam kvar i soffan. Har slösurfat på allt jag kan komma på och druckit en kopp te. Och nu har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Borde verkligen gå och lägga mig tidigt...så jag ska försöka. Märkligt att en sån enkel grej ska vara så svår.

Idag har jag och Moa skrotat runt här hemma och det brukar alltid vara jättemysigt, men idag kände jag mig bara rastlös och inte alls på nåt bra humör. Jättetråkigt. Men hela jag hade verkligen behövt socialt umgänge idag för att hålla mig på bra humör. Gick runt här hemma och kände mig rastlös samtidigt som jag såg allt som behövde göras, men ändå kom jag mig inte för att göra någonting..så då blev jag irriterad för att jag var lat...och ingenting blev ju bättre av det. När det var dags för Moas eftermiddagslur tog vi en lång och härlig promenad på dryga timmen i plusgrader, vindstilla och strålande solsken och det gjorde verkligen gott. Så härligt med vårväder! När vi sen kom in fick jag äntligen något vettigt gjort. Mat till Moa. Kycklinggryta enligt recept på internet. Då kände jag mig lite nöjd iallafall. Ända till Moa fick smaka på maten innan middagsamningen. Hon har hittills slukat allt hon har fått, men det här gick inte ner! Det var första gången jag använde tomater och alltså första gången maten faktiskt hade någon riktig smak, så det kan ju ha varit det hon protesterade mot :) Får göra ett nytt försök om nån dag och hoppas att hon bara behöver vänja sig lite. Blev ett par burkar som jag frös in och det vore ju trevligt om de åts upp. Har tinat lax också, så gör nog nån gammal favorit med potatis och majs imorgon, som reserv till kycklingen :)

Jag måste återigen påpeka hur otroligt lätt det har gått med matintroduktionen hittills. Moa älskar mat. All mat. Hon gapar så sött och tycker allt är gott. Och hon har ätit alla varianter jag har lagat med fisk (lax och rödspätta), kyckling och köttfärs plus olika grönsaker och potatis eller ris och de köpevarianter hon har smakat har också gått ner utan problem (bara Semper lasagne med pastabitar som, som bekant, även kommit upp igen). Fruktpuréer är hur gott som helst. Gröt och välling är det bästa hon vet och hon slukar 1,2 portioner gröt till frukost och 2dl välling på kvällen som ingenting. Fortsätter hon såhär är hon nog inte en liten och nätt bebis så länge till...

En liten, liten Moa med seriös matkoma

1 kommentar:

  1. Åh den där jobbiga rastlösheten är hemsk, känner väl igen det=/
    Kul att det går fint med maten! Här går det framåt också, hon har då inte ratat nånting hon fått smaka hittills:)

    SvaraRadera