onsdag 27 mars 2013

Tillväxtspurt

Ja, jag tror att Moa har spurtat iväg ordentligt på längden på senaste tiden. Bodys som för en vecka sedan passade fint känns nu lite små. Inte på bredden, men på längden. Man får liksom dra till för att kunna knäppa ihop dem och det känns inte bra. Jag vill inte att hon ska ha kläder som kanske trycker eller drar nånstans, så jag byter storlek så fort den risken finns. Nu börjar alltså strl 68 plockas undan och mer och mer av strl 74 får komma fram. Vår bebis börjar bli stor!

Ett annat tecken på att lillan inte är nån pluttig bebis längre är att hon de senaste två dagarna inte alls varit särskilt imponerad när bröstet erbjuds till mellanmålet. Hon äter, men släpper och gnäller efter en stund. Äter sen lite till, släpper, gnäller och så börjar cirkeln om igen. Så..nu ska det ske! Nu ska även den sista amningen bort! Eftersom vi ofta är iväg och hälsar på nån eller på öppna förskolan på eftermiddagarna har det varit så enkelt att ha den amningen kvar och på så vis slippa dra med mat...men nu kan jag alltså inte ta den enkla vägen längre. Idag packas grötpulver ner i väskan och så är det det som blir mellanmålet på öppis i eftermiddag. Stort! ;) Har även hört att turkisk yoghurt + fruktpuré är ett bra mellanmål, så jag köpte yoghurt igår. Men jag antar att man borde introducera det lite först innan man kör på med en hel portion?

Och på tal om att inte amma...igårkväll åkte jag iväg och tränade och eftersom det var välling och nattning som stod på schemat för Moa behövde jag inte känna nån stress alls över att hinna hem till en viss tid. Det där klarar ju pappa precis lika bra som jag. Vilken frihet!

Idag ska vi iväg på lunch hemma hos Noomi och hennes mamma och sen går vi alla till öppna förskolan i eftermiddag. Solen skiner, så några promenader under dagen ska bli riktigt härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar