lördag 16 augusti 2014

Nedräkning

Nu är jag less på att vara ensam. Fy. Jag vill ha min man och mitt barn här hos mig. Nu. Tack.

Igår styrde jag upp en mammamiddag hos mig med Cecilia och Marie. Vi lärde ju känna varandra tack vare föräldragruppen på Hjärtat och har hängt mycket sen då, men antingen med barnen med eller med hela familjern. Inget fel alls med det. Men nu sågs vi bara vi för första gången och hade tid att sitta ner och prata hela kvällen. Så himla trevligt! Vi bestämde att vi skulle ses på mammamiddag snart igen, innan Cecilias bebis tittar ut. Verkligen superfina tjejer jag har har turen att träffa och lära känna.

Idag har jag tränat, diskat undan efter igår, gjort ärenden på stan och verkligen hunnit bli tokless på att vara ensam. Sitter nu på Gamla torget och väntar på att min bror ska anlända för middag på stan. Ska bli trevligt!

En mamma som är trött på att vara alldeles för långt ifrån sitt barn.

Ett barn som inte verkar ha några problem alls med att vara (alldeles för) långt ifrån sin mamma. Den här bilden fick jag igår när hon hade skördat morötter alldeles själv.

Imorgon kommer dom hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar