torsdag 21 augusti 2014

Tillbaka till förskolan

Man och barn kom hem tillslut och sen kan man väl säga att jag inte har rört en dator. Förutom här på jobbet då.

Moa fick en mjukstart med kortdag på förskolan i måndags och sen från tisdag har vi kört fulla dagar. Hon har varit superduktig och det har verkligen hur bra som helst att hitta tillbaka till rutinerna. I tisdags ville hon inte ens hem...! Hon var dock väldigt glad att se mig och ville att jag skulle ta av mig jackan och stanna och leka med henne. Efter förskolan har vi sen hjälpts åt att laga middag. Det går bra, även om vi inte alltid har samma mål med projekten. Tisdagens makaronipudding höll till exempel på att bli en vegetarisk variant eftersom min lilla hjälpreda hann äta upp nästan alla korvbitar innan formen hann in i ugnen och igår ville hon väldigt gärna smaka på råbiff, men tillslut lyckades jag övertala henne om att det nog var klokt att steka dem först.

Jonas har en riktig helvetesvecka som första vecka så därför har jag både hämtat och lämnat lilla fröken. Det resulterar ju i att jag sen måste jobba några timmar på kvällen för att få ihop timmarna och det har väl gått lite sådär. Finns stor risk att det i slutändan blir en dag föräldraledigt inrapporterat istället...men det går ju lika bra det. Nästa vecka kör vi i gång saxandet. Blir spännande att se hur det går.

Tyvärr, roligare än så blir det inte idag. Men nu vet ni att vi lever iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar