torsdag 14 augusti 2014

Update från vardagen

Vi närmar oss slutet på vad som känns som en väldigt lång första arbetsvecka. En anledning till att den känns så lång är förmodligen att jag helt enkelt hellre hade varit ledig längre och en annan att jag har lite för lite att göra för tillfället och då går dagarna så sakta.

Mina älsklingar åkte till Övik i tisdags och sedan dess har jag varit ensam hemma. Eller hemma och hemma, jag jobbar ju hela dagarna. Men kvällarna och morgnarna är väldigt tysta och lugna just nu, så då har jag passat på att göra saker efter jobbet. I tisdags åkte jag och handlade och igår åkte jag direkt till gymmet istället för hem. Känns väldigt lyxigt att kunna träna direkt efter jobbet igen. Det händer ju aldrig annars nuförtiden. Och kommer definitivt inte att göra framöver heller då vi båda går upp på heltid och det blir en riktig hämta/lämna-karusell.

Idag ska jag åka iväg och hämta ut mitt nya körkort efter jobbet. Blir spännande. Therese Westman förekommer på allt fler ställen nu och snart finns nog inte Therese Lundström kvar nästan någonstans. Lite vemodigt faktiskt. Jag identifierar mig inte alls med Westman än, men det är väl kanske inte så konstigt. Det känns dock väldigt fint att hela lilla familjen heter samma :)

Mammas ögonsten!

3 kommentarer:

  1. Oj nu får jag ju skämmas, jag har inte idats göra nåt nytt körkort än... Har inte heller vant mig vid det nya namnet, och är ju inte så förtjust i det heller om jag ska vara ärlig=/ Men håller med dig om att det känns bra att heta samma allihopa i alla fall:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jobbigt att inte vara helt nöjd med namnbytet...hoppas det känns bättre snart! Jag har inget emot Westman i sig, för mig är det bara faktumet att jag inte heter Lundström som gnager lite. Värre för dig då förmodligen, men helt rätt att fokusera på det positiva att alla äntligen heter samma! :)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera