torsdag 12 november 2015

Barnmatsverkstad

Såg ett inslag om barnmat på Nyhetsmorgon igår och fick inspiration till att slänga ihop lite mat till Arvid. Har mest hållit mig till fisk och så har han fått äta kött via burkar (som tex kalops som han älskar), men idag tog jag ut svängarna lite.

Två rätter lagades på egentligen sammagrytbas med potatis, morot och kokosmjölk och i ena halvan tillsatte jag köttfärs och majs och i den andra linser och äpple. Ska bli spännande att se vad Arvid tycker. Han ska få smaka lite linsgryta som förrätt till dagens middag. Vågar inte ge mer än så då han aldrig ätit linser förut.

Sen gjorde jag även puré på katrinplommon, aprikoser och päron och blandade dem i lite olika kombinationer. Ja ni hör. Jag gick verkligen all in idag :) En lagom sysselsättning då hjärnan är bomull på grund av sömnbrist.

Medan jag lagade mat var Arvid på turné med gåstolen. Han fastnade extra länge framför tvättmaskinen. Få saker är mer spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar