måndag 9 november 2015

Moster och vänner

Först hade vi besök av moster Erika från tisdag till söndag och på söndag kom Anna med barnen och hälsade på från Västerås. Fullt upp alltså!

Under Erikas vistelse här åkte Jonas på jobbresa till Tyskland, så det var verkligen bästa timingen på hennes besök. Så skönt att få hjälp med vilddjuren och allt som ska göras här hemma. Moa njöt verkligen av att ha moster här. De har lekt massor och Erika har lagt Moa varje kväll, så jag kunde lägga Arvid i lugn och ro. Som sagt, guld värt, verkligen!

I onsdags var Moa på förskolan medan jag, Arvid och Erika åkte in till stan. Jag hade tid hos optikern, så därför fick Moa inte följa med. Kunde inte begära att Erika skulle ha hand om två barn under den tiden. Arvid gick dock utmärkt att ta hand om. Han jollrade i vagnen ett tag och när han blev gnällig gick de på en promenad och han somnade direkt.

I torsdags var Moa ledig från förskolan, så då åkte vi till Leos Lekland. Moa hade så himla roligt! Och vi med :) Och det var en perfekt dag att åka dit. Väldigt få barn, inga köer nånstans och riktigt lugnt på hela stället. Moa åkte rutschkanor i oändlighet, klättrade på hinderbanorna och lekte i bollhavet. Allt i sällskap med mig eller, för det mesta, med Erika.



På fredagen myste vi på hemmaplan och hann bland annat baka blåbärsmuffins


På lördagen åkte jag, Moa och Erika till Heänby centrum och handlade och lämnade tillbaka glasögonbågar som jag hade lånat hem. Beslutsångest, hejhej! Och sen avslutades dagen med bubbelbad och kladdkaka med polly och cheesecake-swirl. Helt okej, men jag föredrar den gamla hederliga varianten.


På söndagen åkte Erika hem redan på morgonen och sen umgicks vi resten av dagen med Anna och grabbarna. Fullt ös och inte en enda bild. Så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar