onsdag 11 november 2015

Kaosnatt

De sovande timmarna är betydligt mer lätträknade än de vakna under den gågna natten. Fy alltså! Arvid började böka redan vid 23-tiden. Fick honom att somna om till 00:15. Sen började kaoset. Vi var i stort sett vakna till 2:30, sov till 3:20 och var sen vakna igen till kl.4:45. Den dryga timmen satt vi i soffan och såg på Netflix. Det var liksom ingen idé att stanna i sovrummet då han bara skrek om han låg ner. Ville absolut inte sova! Vi försökte med allt. Byta blöja, vyssa, bära, sjunga, vagga...inget funkade. Så för att Jonas skulle få nån sömn över huvudtaget slog vi läger i soffan istället. Sen vid 5:30 vaknade han igen men då ammade jag honom i sängen och då somnade han om direkt. Sov till 6:30. Då tog Jonas honom och jag fick sova till 8 då han tog med sig Moa till förskolan och själv åkte till jobbet.

Idag har Arvid inte heller sovit bra, så nån sömn har jag inte kunnat ta igen. Nu efter lunch har jag fått torka hans näsa ett par gånger, så kanske är det en begynnande förkylning som orsakar det hela. Jag vet inte. Men jag känner mig som en urvriden disktrasa och har noll komma noll energi till nåt. Borde dammsuga. Borde tvätta. Borde plocka grejer. Borde plantera om blommor. Borde så mycket men orkar ingenting. Känns hemskt.

Arvid har på senare tid blivit en riktig hejare på att ta sig runt med gåstolen. Först med en mer hoppande stil, men idag gick han faktiskt fram med den. Det är bara trösklar som hindrar honom från att åka runt i alla rum. Har en känsla av att han skulle trivas i Moas rum...


 
Avslutar med en bild på mina tre älsklingar

Nu är det dags att hämta Moa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar