tisdag 12 januari 2016

När familjen sover...

Jonas är krasslig och har legat i sängen från kl20 och barnen somnade ju också där nån gång, så jag har haft hela kvällen för mig själv. Vad gör man då? Jo, man kokar fruktpuré till sin son och gör lite nybörjaryoga. Präktigt och hurtigt så jag nästan kräks...men helt sant. Sorry.

Jag har yogat då och då sen i höstas, men mer regelbundet sen julafton då jag fick en matta i julklapp av Jonas. Jag är förmodligen skitdålig och liknar nog mest ett lutande kylskåp, men det är så skönt! Skönt för axlar, rygg och nacke framförallt. Men också skönt för välbefinnandet att få använda min kropp till något som är för min egen skull och inte för att hämta, fixa, laga, mata, bära, trösta, torka, byta, smörja, natta, klä på, klä av, hämta fler saker, bära andra barnet och ja ni fattar. Jag måste stärka min kropp för att orka med vardagslivet som föräldraledig och kanske ännu mer för att orka med att sitta vid ett skrivbord 8-17 om ett par månader (Fy!). Jag letar instruktionsvideos för nybörjare på youtube och så kör jag bara. All träning som blir av är bra, eller hur? 

Här hade det ju suttit fint med en bild på det yogande kylskåpet, men så roligt ska vi verkligen inte ha. Bjuder på de här två istället. Det är inte varje dag Arvid äter välling i bar överkropp, men tröjan var så totalt genomblöt av dreggel så den åkte av i väntan på pyjamasen. 

Denna frisyr är skapad av dreggel och snor. Fräscht. Pojken är skapad av mig och Jonas och han är världens finaste, med eller utan snor i håret <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar