lördag 9 januari 2016

Två vardagar och sen helg igen

Ja, nu är det ju helg igen, efter två vardagar. Skönt.

Jullovets sista dagar spenderades med vänner, hos vänner, hemma och i pulkabacken. Vi hälsade på hos Ester och Harry, Emma och Ted hälsade på här och vi har lekt med Vide i pulkabacken som ligger en kort promenad från vårt hus. En stor bonus! Trodde inte att det fanns nån backe så nära.



Sen dessa bilder togs har vi fått ganska mycket mer snö, så nu lyser nog inte gräset genom längre.

I torsdags var vi hemma och inomhus hela dagen, jag och barnen. Det var-18C och inte värt att gå ut. Vi hade alla sovit dåligt natten innan också så när Arvid sov fick Moa se på tv och jag låg i soffan och vilade. Ibland måste man...

Igår lekte vi ute med Vide, Noa och Henrik och sen blev vi kvar över lunchen också. Kravlöst och trevligt.

Idag gick jag en långpromenad när Arvid skulle sova på förmiddagen och sedan hämtade jag ut Moa och så skottade vi snö och Moa hoppade i högen jag lyckades skrapa ihop. Nu, pappa, förstår jag lite hur du slet när du skottade gården med två barn som extra last ;) Efter lunchen åkte vi till IKEA och Bauhaus och köpte lite fix-prylar till hemmet och på vägen hem hämtade jag ut ett paket med badkepsar till barnen. Solhattarns kom häromdagen och nu väntar vi på solkrämerna som borde komma i början av nästa vecka. Mindre än två veckor kvar till avresa, så fort det har gått!

Några bilder till:
Arvid leker aldrig på lekmattan. Han leker med den.

En kväll under veckan byggde vi duplo i Moas rum hela familjen. Jättemysigt!

Granen åkte ut också, men så dåligt verkade den inte må inne vid kaminen...?

I tisdagskväll var jag själv med barnen medan Jonas var på bio. Det gick sådär. Arvid ville inte sova ensam, vaknade flera gånger under kvällen och ville inte komma till ro. Så vid 22 (efter femtioelva omnattningar) gav jag upp och tog upp honom i famnen i soffan och där somnade han om efter 20 sekunder, så då fick han sova där medan jag såg klart Notting Hill. Så himla mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar