lördag 19 mars 2016

1-årskalas!

Idag har vi firat älskade Arvids första födelsedag! En lugn dag men ändå med fullt ös och nu är jag helt slut. Men det blev en bra dag. Paketöppning lite hit och dit hela dagen pga den ringa åldern och den enorma mängden paket som skulle betas av och så fika såklart. Arvid fick smaka tårta för första gången och förstås äta den själv och han älskade det! Slukade hela tårtbiten på nolltid och hade nog gärna ätit ännu mer om han hade fått. Sötungen! Eftersom det var Morbror Nisses födelsedag igår och han inte fick nån tårta då så fick han en muffins med ett ljus på till fikat idag och så fick de blåsa ut sina ljus samtidigt (Moa hjälpte Arvid).

Bjuder på de få bilderna jag har i mobilen. De flesta finns på stora kameran.
Tårtan. En hederlig gräddtårta fylld med banan och hallon och så mina hemgjorda dekorationer. Att spritsa är min nya hobby. Så kul! Chokladen spritsade jag ut på bakplåtspapper igårkväll och så fick den stå i kyl över natt.

Födelsedagspojken.

Leker med sitt nya pussel. Han har förstått att bitarna ska ligga på plattan, så han kastar dit dem. Finliret får vi jobba lite på :)

Imorgon laddar vi om för packning av resväskan och flyttar fokus till kommande påsklov i Överkalix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar