måndag 7 mars 2016

Bara Arvid och jag

I ett dygn är det bara Arvid och jag hemma. Jonas åkte iväg till Tyskland imorse och kommer hem på onsdagkväll och Moa är i Övik sen i fredags. Kommer hem imorgon. Så det är tomt och tyst här! Tyst har det varit sedan i fredags då vår lilla pratkvarn åkte. Det är en märklig känsla att kunna avsluta sina meningar vid middagsbordet utan att behöva avbryta för att be nån sitta på sin stol eller äta sin mat med sked och gaffel istället för med fingrarna. I fredags var det konstigt att inte Moa var hemma. I lördags var det skönt. Vi fick så mycket gjort och kunde ge Arvid tid han aldrig annars får. Igår började jag verkligen sakna min stora tjej och idag känns det i hela mig hur jag längtar efter henne, men nu är det inte länge kvar. Det är utan tvekan bra att få sakna varandra lite ibland.

Idag har vi hälsat på Åsa och Iris och handlat och nu röjer vi i Moas rum till middagsdags. Det gäller att passa på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar