onsdag 30 mars 2016

Näst sista dagen

Nu lägger vi sysslorna åt sidan och gör det vi har lust med och njuuuuter av de sista dagarna som föräldraledig. Idag betydde det en långpromenad efter lämning av den stora och under förmiddagsluren för den lilla. Med podd i öronen och sol i ansiktet blev tempot bra och det var en svettig mamma som parkerade den sovande sonen i carporten 40 minuter senare. Medan lilleman sov klart inspekterade jag rabatterna och googlade jag på hur växterna ska skötas nu i vår. Jag kan ju noll och ingenting om sånt där, men det ska bli kul att lära sig. Vi ska ta bort en stor buske också. Det ska bli väldigt spännande!

Resten av dagen har vi lekt och myst.  (Okej, jag har tvättat 3 maskiner, vikt en maskin med handdukar och kläder från en full torkställning och bytt sängkläder i vår säng också.)

Nu har vi hämtat Moa, lekt och tittat på ekorrar på vägen hem och nu hänger vi inne i väntan på middagen. Det blir rester från igår. Njuta var det ju och nån lust till matlagning har jag inte idag. 

Svettig mamma med nyvaken och kramig son

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar