lördag 10 december 2016

Andra advent

Såhär dagen innan tredje är det väl dags att prata om förra helgens andra advent.

Jag var halvblind och hade tråkigt torsdag till lördag, men barnen hade det toppen med mormor, Micke och moster. De lekte, ute och inne, och på lördagen åkte alla utom jag och Arvid på julmarknad på Wiks slott. Lite bitter att jag missade den, för den var tydligen så mysig som det låter. Att man dessutom fick gå ner i fängelsehålorna fick många pluspoäng av Moa.

På kvällen hade vi långbord med 9 pers på middag. Personligt rekord sen vi flyttade in. Så mysigt och riktigt julig stämning även om vi åt köttgryta och potatis till middag. 

På söndagen bakade vi pepparkakshus och lekte hela dagen innan mormor och Micke åkte till morbror för att sova sista natten där.


Senaste veckan har jag varit hemma hela veckan pga ögonen första halvan och vanliga föräldraledigheten mera halvan. Jag och Arvid har gjort några julklappsinköp och bara haft det lugnt och skönt.

Arvid ville köpa den här till morfar ;)


När Moa var ledig var vi ute och gungade och gick på upptäcktsfärd i skogen.

Igår var Vide och Noa hör och lekte en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar