onsdag 7 december 2016

Inga blöjor och inga linser

Snacka om att tiden rullar på nu!

Vi börjar med mig: för en vecka sedan opererade jag ögonen. Det var hemskt! Psykiskt. Jag mådde illa innan, under och efter, men fysiskt har allt gått jättebra och själva operationen tog 15 min från att jag gick in till att jag gick ut, och då låg jag och tog igen mig ett par minuter på britsen efteråt också innan jag vågade sätta och ställa mig upp. Var rädd för att svimma :) Jag ser lite suddigt än, men så kommer det vara ett par veckor medan det sista läker. Dag två och tre efter operationen var hemska. Då hade jag ont! Men sen gick det över. Tack och lov var mamma, Micke och Erika här och hjälpte oss så Jonas kunde jobba och jag kunde ligga i ett mörkt rum då. Hann lyssna på måååååånga poddar dessa dagar! Från fjärde dagen har allt varit prima och synskärpan har ökat för varje dag. Precis enligt plan.

Sen har vi nyhet nr2. Den med gott minne kanske minns att vi tog bort Arvids blöja och fick torka golvet varannan minut där ett tag. Skvättandet höll på en vecka och sen gick han helt plötsligt och satte sig på pottan helt själv när han behövde. Så häftigt! Vi körde bar rumpa i 3 dagar till efter det och sen dess är han blöjfri med byxa inomhus! Han sover med blöja fortfarande, även om den oftast är torr när han vaknar och ska vi iväg hemifrån har han hittills haft blöja fast han nästan alltid säger till när han vill kissa och håller sig till vi erbjuder en toalett. Detta är dock inte hundraprocentigt än, men de få olyckorna har varit små skvättar och så kommer resten på toa/potta sen. Idag testade jag honom ytterligare och satte inte på någon blöja då vi åkte hemifrån imorse. Vi var iväg hemifrån i 3 timmar, utan blöja och utan olyckor. Jag är så stolt över honom! Och oss, som inte gav upp när det såg som mörkast ut...

Bilder från helgen när mamma var här kommer snart. Till dess får ni den här; den sista bilden på mig med glasögon på.

Osminkad, trött efter en kaosnatt med två hostande barn och supernervös, men jag bjuder på den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar