fredag 16 december 2016

Veckans utmaning avklarad

Imorse åkte jag med båda barnen till frisören och vi kom levande och nyklippta därifrån. Jag är nöjd!

Moa satt som ett ljus i stolen hela tiden och var så duktig, men för att lyckas få någon ordning på lillebrors katastrofala kalufs fick jag ta till alla mutor jag hade med plus hålla fast honom i stolen så han inte skulle rymma. Hej och hå!

Lite skamklippt är det och det sa hon också, men hon ville inte peta mer ån nödvändigt för att försöka göra det till en så positiv upplevelse för honom som möjligt. Efter avslutad klippning åt vi lite russin och småpratande och sen var det en glad pojke som vinkade och sa hejdå till frisören Maria, så förhoppningsvis blev han inte helt traumatiserad.


Ni kanske inte blir så förvånade när jag säger att det inte finns några bilder på när Arvid klipptes...däremot får ni se honom nybadad i storasysters morgonrock 

Och bildbevis på hur långhårig han faktiskt var

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar