måndag 6 februari 2017

35-årskalas

Det var längesedan jag firade min födelsedag på riktigt, ni vet, med tårta, inbjudna gäster osv, så det var riktigt mysigt att få göra det i år. Jag fick dessutom fira med några inte alls inbjudna gäster, men som gärna fick vara med ändå! Mamma, syster och systers pojkvän dök till min stora lycka nämligen upp helt oannonserat på fredagskvällen. Vilken underbar förskottspresent!

När det sen skulle fixas till kalas på lördagen hade jag en fyraårig festfixare till hjälp som ordnade med ballonger, tårta, fruktsallad och paket och bidrog till allmänt glad stämning under hela dagen. Hon har ett hjärta av guld, vår lilla tjej! Och mitt i alla förberedelser dök även svärmor upp helt utan förvarning, så det blev en riktig familjedag av det hela. Supermysigt! Vän-delen stod Åsa med familj för. Jättekul att de också ville komma! Vide och gänget var såklart också bjudna, men då de riskerade att ge mer förkylningsvirus än annat i present fick de snällt stanna hemma. Tyvärr.

I present fick jag finfina vasen Äng från Klong, mängder av tulpaner, champagneglas (Senta från iittala) och champagne, sängkläder och armband och halsband som Moa hade gjort själv.



Det blev alltså en väldigt bra födelsedag i år. Jag är så nöjd, så nöjd :)

Igår var vi en sväng till lekparken och till ICA Maxi, gjorde hempizza till middag och läste taxfree-katalogen innan jag skjutsade överkalixborna till tåget för resa till Nisse i Knivsta. Deras flyg hem gick tidigt imorse så de borde vara hemma nu. Och apropå taxfree, det är exakt 4 veckor kvar idag och det känns extra härligt att ha en solresa att se fram emot när snön yr omkring utanför fönstret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar