måndag 6 februari 2017

We will rock you

Det här inlägget har legat och skvalpat i appen ett tag nu och inte gått att publicera, men nu så!

Hemma igen efter en helg i Prag. Konferens och kickoff stod på schemat och även om jag såg fram emot resan och var förväntansfull slog den mina förväntningar med hästlängder.

Vi började tidigt i fredags med flygresa ner för 80 av totalt 90 pers som deltog på resan. Några hade åkt i förväg. Sen konferens, prisutdelning för extraordinära insatser under förra året och sen flodkryssning med middag. Maten var undermålig precis som förra gången jag var i Prag, men sällskapet och arrangemanget av högsta klass.

Ett lite annorlunda konferensrum

Middag på båten

Vandring genom stan på väg hem

På lördagen väntade stadsvandring och teambuilding-aktivitet där vi skulle ta gruppfoto på olika platser, hitta bästa platsen för PV:s påhittade nästa kontor i Prag och nya kontorschefen. Ska försöka få tag på våra bilder, för vårt lag vann! Vi hade riktigt roligt!

Efter aktiviteterna var det samling på ett bryggeri
Mitt lag; Daniel, Helena, kvalitetschef Tony, Alexander, Amanda, marknadschef Jem, Thomas och Anna


Sen väntade förberedelser inför middagen på Hard rock café med temat We will rock you. Jag var lite skeptisk innan, men alla gick all in, bjöd på sig själva och det blev så himla roligt! Vi hade bästa bordet (enligt oss själva iaf) och hade svårt att få ner maten pga allt skratt och andra tokigheter. En underbar kväll helt enkelt!
Jag och min roomie Kimberley (eller Tina Thurner?). Jag hoppade över peruken (fanns inte till alla) och lät henne gå lös med tuperingskam och spray istället. Det gick det med. Det krävdes dock tre schamponeringar och två omgångar balsam för att få håret någotsånär normalt igen på söndagsmorgonen.



När ens VD visar sig vara Slash..!

Det är ju inte varje dag man får Axl Rose som bordskavaljer! 

Andra sidan bordet. Jag är överlycklig över att äntligen fått ha tur med en bordsplacering!

Självutnämnda masterminds bakom segern i gruppaktiviteten...?

Idag är dock rockstjärnelivet som bortblåst och istället är jag hemma med en sjuk Arvid. Eller, han hade feber igår men är feberfri idag och ska till förskolan imorgon igen. Kontraster kallas det visst ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar