fredag 13 april 2012

Sommarplaner

Ja, sommaren 2012 ser ju onekligen ut att bli en annorlunda sommar jämfört med vad vi är vana vid; jag kommer att vara mer lik än flodhäst än en människa, vi kommer inte att åka norrut, eller nånstans överhuvudtaget, och så verkar det ju faktiskt som att vi kommer att få välkomna en bebis till vår familj innan sommaren är slut.

Det där med att jag ska bli stor och orörlig har jag valt att förneka och istället smider jag planer för en sommar i Uppsala. I stan. Och vad har jag då hittat på? Jo, jag ska odla på balkongen! Har googlat runt lite och det verkar banne mig gå att få det mesta att växa i krukor/lådor/plastsäckar/hinkar på en balkong. Coolt säger jag och känner att i år är året då jag ska undersöka hur gröna fingrar jag kan ha. På min önskelista står jordgubbar, tomater, sallad och kryddor. Tror ni jag fixar det? Jag tänker givetvis köpa plantor av både jordgubbar och tomater, men sallad och kryddor kanske jag kan så som frön...!?

Nåja..först får vi nog vänta och se om det blir nån sommar alls i år. Jag kan ha fixat biffen, för bara googlandet på balkongodling rev lös en snöstorm :( Jag har även tänkt putsa fönster i några veckor nu, men det envisas alltid med att regna/snöa då jag har tid för det...så eventuellt kan det bli så att vi, om en sommar väl kommer, inte ser ut genom våra fönster.

Helgens planer består alltså av fönsterputsning och städning i allmänhet, däckbyte på bilen (och egentligen även en redig skrubbning även av den, men det får vi se om vi orkar hinner med), jag har tänkt baka bröd, vi ska springa på en rad visningar och som avrundning på denna rofyllda helg ska vi även försöka hinna med födelsedagsfika hos en kompis. Tidsoptimist? Javisst! ;)

Avslutar med ännu några fina bilder från påskhelgen.

Kaffe kokat i denna panna på denna grillplats smakar visst nåt alldeles särskilt
 
 Jag och Nikko under en promenad på berget

Min kära bror ute på finpromenad på skaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar