lördag 7 september 2013

Jobbfest, sommarvärme och Öviksbesök

I torsdags var det dags för den årliga jobbfesten som i år hölls i de nya multihallarna på Fyrishov. På vägen dit från jobbet stannade vi till på nya stationen och njöt av det underbara sommarvädret och ett glas rosé


Det blev en jättetrevlig kväll och samtidigt som jag gick på festligheter med mina kollegor fick Jonas och Moa besök av farmor, farfar och faster.

Igår jobbade jag medan de andra gick på stan och på kvällen kom Nisse hit och kollade på VM-kvalet med mig och farfar medan resten av gänget spelade spel. Skönt att det gick att få alla nöjda trots att det var fotboll på TV ;)

Idag utnyttjade vi barnvaktsmöjligheterna och åkte till möbelaffärer utan barn. Himmel vad mycket enklare det är att enas om stora inköp när båda kan vara koncentrerade på uppgiften samtidigt! Resultatet blev både bord och matta till vardagsrummet. Längtar till vi får hem grejerna!

Efter vår shopping-mania och Moas fm-lur och lunch packade vi picknickkorgen och åkte till Hammarskog för att återigen få njuta av detta fantastiska väder. Det blev en picknick, massa spring på gräset, lek med pinnar, kottar och en hink, en promenad runt området och provsmakning av herrgårdens egna äpplen innan vi åkte hemåt igen. Moa somnade innan vi hann ut från parkeringen ;)

Vi trodde att det skulle bli för kallt att hålla till i skuggan, så vi slog läger mitt på gräset. Vi hade fel. Solen var stekhet, så det tog inte lång stund innan vi flyttade in i den lagom varma skuggan istället. Jag vet att jag tjatar, men vem hade förväntat sig 25 plusgrader i september? Det är för jäkla underbart iallafall!
 
Vi släppte lös Moa på den enorma gräsmattan och hon tog verkligen vara på tillfället att springa fritt :)

Ikväll har vi sett en absolut värdelös film och imorgon är det min tur att få sovmorgon!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar