måndag 30 september 2013

Tjejhelg i Trosa

I fredagskväll hämtade jag upp Carro på stationen i Uppsala och igårkväll lämnade jag av henne där igen. Däremellan hann vi spendera fredagskvällen och lördagmorgon hemma hos oss, bli upphämtade av Åsa och Alice för att åka till Trosa, spendera ett dygn hemma hos Linn, åka tillbaka till Uppsala, möta upp Jonas och Moa och äta middag hos Åsa, leka med och lägga Moa hemma och kvällsfika i lugn och ro. En underbar helg!

Hos Linn var vi 8 pluggkompisar från Umeå-tiden och så lilla Alice och även om vi inte ses så ofta nuförtiden så är det som att vi aldrig varit ifrån varandra när vi väl ses. Det känns så härligt, så äkta så roligt och så värdefullt. Under dygnet hos Linn var det inte tyst en sekund förutom när vi sov. Det har pratats nonstop och uteslutande om barn, hus, bröllop, graviditeter och förlossningar innan vi däckade kl23:30 efter hemlagad trerätters och två glas vin. Vilda partyn nuförtiden, minsann!

Alice (i bärselen), Åsa, Linn, Caroline, Hanna, Sara och Helena. Saknas på bild: Sylvia och jag

En intensiv helg som har fyllt mig med glädje och energi. Å vad jag behövde få umgås med dessa underbara tjejer igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar