torsdag 12 september 2013

Middagsgäster och finbesök på jobbet

I tisdags hade Jonas och Moa besök av Vide och Henrik och efter arbetsdagens slut anslöt jag och Cecilia och så åt vi middag tillsammans. Gillar skarpt våra mitt i veckan-dejter!

Försökte få till en fin bild på vilddjuren när de gosade med stora kudden

Det gick sådär. De hade så många andra lekar att hinna med.

Bland annat den där Moa låg och tittade på Vide upp och ner och så skrattade de båda två så de kiknade. Det KAN ha varit bland det gulligaste jag har sett!

Igår fick Moa hälsa på på mitt jobb en stund. Planen var egentligen att jag skulle möta upp Jonas och Moa och byta cykel mot barnvagn när Jonas skulle till frisören. Men under dagen insåg jag att jag då skulle missa hej då-fikat för exjobbaren Hanna, och det ville jag ju inte. Så då kom de till mitt jobb, Jonas tog cykeln och jag tog med mig Moa in till fikarummet. Det var väldigt uppskattat av mina kollegor och efter att första chocken av att bli utstirrad av 15 pers hade lagt sig tyckte även Moa att det var kul. Hon fick leka med Karolinas jobbtelefon och Hannas passerkort och när Hanna fick paket fick Moa hennes paketsnören. Ja men ni förstår ju vilken succé det blev!

Sen slutade jag tidigt och promenerade hem med Moa i sommarvärmen och låtsades att jag var mammaledig igen. Jag saknar den tiden så det gör ont!

Så här åker coola kids vagn, mamma!

Ikväll har jag bakat till morgondagens fredagsfika; chokladrutor med kokostosca. Vi provsmakade kantbitar till kvällsteet och de fick betyget Riktigt goda!

Kantbitarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar