tisdag 30 december 2014

Årssammanfattning

Så har det blivit dags för en årssammanfattning.
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Jag sa upp mig på mitt gamla jobb och började ett nytt.

Genomdrev du någon stor förändring? Jobbytet. Nytt jobb med nya arbetsuppgifter inom ny del av branschen. En förändring så god som någon! Det var faktiskt mycket mer mentalt ansträngande än jag hade trott, men jag ångrar mig inte ett dugg!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, ungefär hur många som helst. Kommer på 5 stycken sådär direkt och det finns säkert fler. Sen blev några föräldrar för andra gången också. Det råder ingen brist på barn i vår kompiskrets, om jag säger så...

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?  5 juli. Den dagen vi blev man och fru!

Vilka länder besökte du? Ehm, 2014 innehöll visst inte en enda utlandsresa och det kommer inte 2015 heller att göra. Vi tar igen det 2016...

Bästa köpet? Ringarna tror jag. Är kär i dem fortfarande.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att vi äntligen blev gifta. Och att få veta att lillebror flyttat in i magen.

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? Lillebror kanske :) Och mer träning.

Vad önskar du att du gjort mer? Prioriterat mig själv mer och gett mig mer tid till saker jag vill göra. Träna, träffa vänner osv.

Vad önskar du att du gjort mindre? Slösurfat i mobilen när jag borde gått och lagt mig istället.

Bästa boken du läste i år? Divergent. Den enda jag kan komma på och därmed den bästa...

Största musikaliska upptäckten? Pass

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Allt nytt jag lär mig på nya jobbet är mina största framgångar. Likaså alla små steg jag tar för att bli mer självgående.

Största framgång på det privata planet? Ja, jag fortsätter väl att tjata om det där med att gifta sig. Men det var stort. Det känns fortfarande stort. Att få bära en bebis i magen igen likaså. Det är faktiskt störst av allt.

Största misstaget? Att boka in för mycket i kalendern. Lediga helger måste få ta plats. När ska vi lära oss?

Vad spenderade du mest pengar på? En ny bil.

Något du önskade dig och fick? En ny bil. Att bli fru. Att få bli gravid igen. Nya jobbutmaningar. En underbar sommar. Listan kan göras lång.

Något du önskade dig och inte fick? En lottovinst. Ett hus. Ja, den materiella listan kan höras lång. Men inga viktiga saker uteblev, jag är lyckligt lottad.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Firade lugnt med familjen och syskon. Min syster var på besök och fixade fikat.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer sömn och egen tid.

Vad fick dig att må bra?  Bröllopet. Min och Jonas relation och harmonin i vår familj. Och såklart Moa.

Vem saknade du? Min familj och mina vänner som bor långt bort.

De bästa nya människorna du träffade? Mina nya kollegor. Supertrevliga hela bunten.

Mest stolt över? Min familj. Moa är en fantastisk liten tjej som kan så mycket och jag och Jonas ett team som klarar allt tillsammans.

Högsta önskan just nu? En frisk lillebror och en bra förlossning.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  Jobba mindre ;)

Vi finns tydligen i ett skyltfönster i Överkalix nuförtiden. Vi är så nöjda med bilderna och fotografen kan ju inte vara helt missnöjd hon heller om hon hänger upp dem i skyltfönstret, eller?
Imorgon firar vi in 2015. Ett år då vi ser fram emot att få välkomna ytterligare en familjemedlem till världen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar